Hemmagjorda hamburgare och bröd

Hemma hos oss äter vi ganska enkel mat. Kanske dels för att vår ekonomi är körd i botten och för att min sambo i princip aldrig vill prova något nytt :P

Men man får ju göra spinn-offs på det som brukar gå hem. Så vi bakade egna hamburgebröd med ett recept från Den rutiga kokboken. Vi har hela frysen full med bröd nu =) Och hamburgarna gjorde jag på mitt standardsätt dvs. fräser lite lök och låter den svalna, blandar sedan den med färsen och salt. Innan jag steker burgaren så har jag alltid Allroundkrydda på från Santa Maria.

Hamburgarna åt vi med en skiva edamer (det var extrapris på willys), färsk tomat, american dressin, ketchup och några salladsblad. Och gott blev det!!


Ser dem inte sådär härligt hemmagjorda ut?


Mästerfotograf är jag ju tyvärr inte, men jag och min mobilkamera försöker iaf =D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0